Milliseid toite vältida enne uneaega?

Kas kannatad tihti unetuse all? Kuid ei oska ära arvata, mis on selle põhjus? Oled küll väsinud, kell on palju, meel on muretu, kuid uni ei tule? Unetust võib põhjustada ka toit: mõni toiduainete rühm või toiduliik on teada-tuntud kui hea une peletaja ja sellise toidu söömine kindlustab öö otsa vähkremist ja küljelt küljele keerutamist. Et sellele lõpp teha, loe, mis liiki toite tuleks edaspidi õhtusel ajal vältida.

Jäätis

Esmapilgul tundub, et jäätis on toit, mis on mõnus, rahustav ja teeb enesetunde heaks – kuid jäätis ei tule unele kasuks. Jäätis sisaldab palju rasva, mida keha ei suuda õhtul põletada ja jäätise suhkrurohkus annab magama jäämiseks liiga palju energiat. See magus nauding kindlustab seega rahutu öö ja lisaks sellele ka lisakilod – nendest võiks ju loobuda küll?

Seller

Kas oled üllatunud, leides sellest nimekirjast selleri? Jah, seller on väga tervislik köögivili, millest ei tohiks päeval loobuda, kuid õhtul soovitame jääda muude köögiviljade juurde. Seller on looduslik diureetikum, mis tähendab, et ta ajab rohkem pissile. Muidugi tähendab see ka seda, et ärkad öösel tihti üles ja see küll rahulikule ja sügavale unele kasuks ei tule. Maiusta õhtul muude köögiviljadega, kuid väldi sellerit.

Pasta

Esmapilgul tundub, et pastaroad on enne magamaminekut ülisobiv suutäis. Nende valmistamiseks pole vaja palju teadmisi ega oskusi, makaronid valmivad kiiresti ja makaronitoitudes saab ära kasutada kõik külmikus seisvad eilsed ülejäägid. Kui jõuad hilja koju ja avastad alles siis, et pole päeva jooksul õigupoolest midagi söönud, tundub pastaroog ideaalse lahendusena või kuidas? Kuid see pole nii: makaronid sisaldavad palju süsivesikuid ja nende veresuhkru indeks on kõrge, mis põhjustab veresuhkru taseme kõikumist, mis omakorda lõpeb viletsa unega. Ja süsivesikud ladestuvad rasvana. Ka enamik kastmeid ei ole dieettoidud ja seega lisavad ka need üleliigseid kilosid.

Pitsa

Tõsiasi, et pitsa ei ole parim eine, mida enne magamaminekut nosida, on üsna mõistetav, eks ole? Õhtutundidel, kui viimaks voodisse saad, tahab keha puhata ja enne voodisse minekut söödud pitsa paneb mao tundideks kõvasti tööle, selle asemel et puhata. Pitsa sisaldab raskeid, suure rasvasisaldusega toiduaineid, mis annavad seedetraktile palju tööd, ja suure tõenäosusega põhjustab see sagedast ärkamist öö jooksul. Kui sa tõesti ei suuda pitsast loobuda, võta ainult üks tükk või pane pitsa peale midagi tervislikku.

Maiustused

Kas sulle meeldib enne magamaminekut magusat süüa? Kas näed tihti halbu unenägusid? Sa võib-olla ei usu seda, kuid tõsi ta on: teadlased on hiljaaegu tõestanud, et need asjad on omavahel seotud! Koguni 70% inimestest, kes söövad enne uneaega magusaid suupisteid, näevad õudusunenägusid sagedamini kui need, kes õhtuti ei maiusta. Hea une (ja ilusama figuuri) nimel peaksid loobuma maiustustest enne magamaminekut.

Teraviljad

Kas sa sööd enne magamaminekut kausitäie teraviljahelbeid, sest usud, et need on tervislikud? See võib ju nii olla, kui sööd neid hommikusöögiks, kuid õhtul võivad nad sulle lausa kahju teha! Muidugi sõltub kõik valitud teravilja omadustest ja valmistusviisist: kui sööd täisterahelbeid, millele ei ole lisatud suhkrut, tähendab see ideaalset einet, kui aga otsustad rohke suhkru ja süsivesikutega töödeldud helveste kasuks, mõjub see vägagi halvasti veresuhkru tasemele. Enne kui teraviljahelvestest lõplikult lahti ütled, peaksid lugema hoolikalt pakendi etiketti, muidu võib ees oodata väga rahutu öö.

Küüslauk

Küüslauk on maailma tervislikumaid toiduaineid, kuid enne magamaminekut tasuks seda kindlasti vältida. Mitte üksnes seepärast, et partneri võlumisega võib ebameeldiva lõhna pärast raskusi tekkida, vaid ka seetõttu, et kahjuks muudab küüslauk une kehvaks. Küüslauk põhjustab kõrvetisi ja peale selle võib ta tekitada tundliku maoga inimestele ka kõhuprobleeme. Sa ei igatse ju ometi kehva und, vahet pidamata vähkremist ja küljelt küljele visklemist või valulikke kõrvetisi?

Tume šokolaad

Järjekordne toiduaine, mis on abiks päeva jooksul, kuid kahjulik õhtul, on šokolaad. See on kofeiini varjatud allikas: pea igat liiki šokolaad sisaldab kofeiini, mõnes on seda rohkem, mõnes vähem. Peale selle sisaldab šokolaad ka rohkesti muid stimuleerivaid aineid, mis hoiavad ärksana. Kui sa tõepoolest ei suuda magusast suupistest loobuda, võta parem tükk valget šokolaadi, mis on pisut ohutum valik.

Alkohol

Kas klaas õlut või veini muudavad ka sinu uniseks? Alkohol võib aidata küll kergemini uinuda, kuid uni on samal ajal palju kehvem ja sa ärkad väsinuna. Alkoholi tuleks hilistel õhtutundidel vältida. Muidugi ei tee klaas õlut või veini midagi halba, kuid suured alkoholikogused ei ole kindlasti soovitatavad.

Punane liha

Punane liha on toiduaine, mis peaks kuuluma menüüsse korrapäraselt, kuid kindlasti mitte õhtul. Suure valgu- ja rasvasisalduse tõttu kujutab liha endast seedetraktile tõsist rassimist, mis omakorda põhjustab kehva öö. Punane liha sobib hästi lõunasöögiks, kuid õhtusöögiks on hoopis sobivam valge liha.