15 lõbusat unefakti

Uni on universaalne nähtus. Me kõik magame, me kõik peame magama, me kõik vajame und. Tänu unele funktsioneerib meie organism õigesti. Teadlased on mitmeid aastaid uurinud und ja selle mõju organismile ning jõudnud päris mitme huvitava järelduseni. Kas soovid nendest rohkem teada saada? Loe edasi, kuna oleme kokku kogunud 15 ülimalt huvitavat fakti une kohta.

  1. Inimesed, kes magavad ööpäevas 6-7 tundi elavad kauem kui need, kes magavad 8 tundi ja enam.
  2. 11 päeva magamata – see on kõige pikem aeg, mil inimene on suutnud olla järjest magamata. Selle rekordi tegi 1965. aastal ameeriklane Randy Gardner, kes oli ärkvel 264 tundi ja 12 minutit järjest.
  3. Oma beebi esimesel eluaastal jääb enamik vastsündinud laste vanematel magamata 400 - 750 tundi uneaega.
  4. Vastsündinute unetsüklis moodustab REM-faas 65% unest.
  5. Inimesed on ainsad imetajad maailmas, kes saavad oma und teadlikult edasi lükata.
  6. Psühholoogid on sidunud teatud magamisasendid inimeste iseloomujoontega. Kui armastad magada looteasendis, peegeldab see ka sinu mugavustsoonis viibimise armastust, millest on sul hiljem raske välja tulla. Kui magad selili, justkui sõdur - käed külgedel, viitab see sinu distsiplineeritusele ja kõrgetele ootustele enda suhtes.
  7. Hirmu une ja magamise ees kutsutakse somnifoobiaks.
  8. 20% kogu maakera populatsioonis näevad vaid must-valgeid unenägusid. Enne värvilise televiisoripildi leiutamist oli see protsent isegi suurem ehk 75% inimestest nägi oma unenägusid must-valgelt. 
  9. Keskmiselt magab inimene kolmandiku oma elust, mis teeb umbes 25 aastat.
  10. Mis omakorda tähendab, et 6 aastat oma elust sa näed und. 
  11. Kaelkirjakud vajavad ööpäevas vaid 1.9 tundi und, samal ajal vajavad püütonid lausa 18 tundi. 
  12. Unepuudus võib suurendada näljahäda kuni 25%. Seega, mida rohkem sa magad, seda rohkem kaloreid põletad. 
  13. Kui lähed kohe pärast õppimist magama, jääb sul õpitu paremini meelde. 
  14. Rohkem kui 25% kooliõpilastest jääb vähemalt kord nädalas klassis magama ning seda vähemalt üheks sekundiks.
  15. Eksperdid ütlevad, et püsiv internetiühendus on üks kõige suurem unehäirete põhjustaja.

PS! Kasuta ostukorvis salajast sooduskoodi NAPSIEBLOG ja saad kogu ostukorvilt -20% soodustust!

Mõeldes sinule ja su magamisharjumustele.


Napsie